Si no pot veure correctament aquest missatge visiti la versió web
newsetcetera... 02.
Chupa Chups
  Webs recomenades
Experiencia interactiva
Estimula tus sentidos
Una galería llena de diversión
L'estrella mironiana de "la Caixa", trenta anys d'un símbol
 
Fa 30 anys , "la Caixa" va encarregar a l'empresa nord-americana Landor Associates la creació d'una identitat corporativa pròpia, fàcilment identificable i que els clients poguessin fer-se seva. D'entre les propostes presentades, es va decidir sol·licitar a Joan Miró juntament amb Josep Royo un tapís. Es va demanar a l'artista, que hi hagués un element que es pogués extreure per ser utilitzat des de llavors com a logo de "la Caixa". Al principi es va suggerir un estel de vuit puntes, però Miró va decidir transformar la idea principal i va desenvolupar com a element a extreure una estrella o asterisc de 5 puntes. El tapís original s'exposa en l'entrada de la seu central de "la Caixa", a Barcelona.

Popularment, el logo és vist com una estrella de mar. Però hi ha altres teories que defensen que l'estrella és en realitat una figura humana (blava); així mateix els cercles serien una moneda (groc), i una guardiola (vermell).

La intenció de "la Caixa" d'usar art per a la materialització de la seva nova imatge, ha resultat ser un èxit rotund. Ha suposat també un punt de ruptura amb l'ús de tipografia entre cometes i subratllada. Alguna cosa poc comú, ja que representa un factor únic i diferenciador de "la Caixa".
  Últims projectes
LISTERINE VOLKSWAGEN
Si desitja donar-se de baixja d'aquest servei, pot fer-ho enviant-nos un e-mail
Per favor, no contesti a aquest missatge. L'adreça des de la qual s'envia no està habilitada per a la recepció de missatges.